20. 6. 2008

Garouden Break Blow - Fist or Twist

Zatím japonská verze, čert ví, jestli bude poangličtěná, ale u bojovek to zas tak nevadí.
Každopádně jde o poměrně solidní koncept bojovky, který opouští zaběhlé téma mutací Tekkena, Soul Calibru či Street Fightera - tlačítka ovládají jednotlivé končetiny + blok (mix Tekkena a SC), ale komba jsou založeny na rychlosti mačkání tlačítek. Takže kombo A+B+A je nejsilnější, když namačkáte rychle Aaaaa + Bbbbb + Aaaaa - první stisk tlačítka je iniciační, máte půl vteřiny na rychlé mačkání, pak musíte iniciovat B, pokračovat s ním a nakonec A. Když zmáčknete prostě A-B-A, tak je to základní tříranné kombo, když jej ale namačkáte s doplňkovejma rychloklikama, tak se kombo rozjede na až osmiranné. První tři tahy jsou vždy jakoby zpomalené, ale pak jen koukáte, jak postavička rozjede plejádu následujících úderů - což trvá asi tři čtyři vteřiny. Takže se kombinují rychlé výpady, které se dají vykrýt, funguje systém counterů a úhybů. Podobně tak jsou udělané chytky, když někoho povalíte na zem, tak každé tlačítko značí, jakou končetinu drtit (popř. drtit všechno) a zase rychlým mačkáním zvyšujeme sílu.
Graficky je hra hodně zvláštní, technologicky zajímavě použité stínování, vypadá to docela dobře. Animace propracované, ale vede hlavně krvavost - ring je velmi rychle poset zuby, útržky oblečení, kalužemi krve, dokonce utrženými prsty (ale MK vytrhávání páteří není ;).
Postavy nemají jeden healthbar, ale jde o přetahovanou o energii, takže hra se více blíží bojovkám typu wrestling nebo box.
Dobře se na to kouká, hraje se to hodně zmateně, zábava dobrá (hlavně po pár jointech ;), ale hlavní nevýhodou je bolest v rukou - takhle mne palce nikdy nebolely.