19. 8. 2008

Turok 3 - demo

Pocit zbytečnosti a prázdnoty. Tak bych definoval svoje dojmy z dema na first person střílečku Turok 3, kterou jsem ze zvědavosti stáhnul z PSN.

Turok, jeho dva díly tedy, mne vždycky fascinoval. Zatímco první díl na N64 doslova vyrážel dech a jeho remake pro PC byl první hrou vyžadující 3Dfx akceleraci jako standard, díl druhý nabídl snad nejširší paletu přenosných zbraní a hromady kusů polygonů na odstřel. Co mají oba díly společné? Stylizovaná grafika, která navíc byla vždy ve své době zajímavá, neřkuli na technologické špici, absence příběhu, poněkud specifický level design (já bych řekl zmatený) a pekelné skákací pasáže (no dobře, Turok je asi první střílečkou, který zavedl skákání v takové míře, čímž zkroutil žánr do nepěkné pozice - ale nemůžeme jej vinit, protože kdyby to nebyl on, udělal by to někdo jiný. Ale autory svázat a nachcat do uší - to každopádně). Kombinace těchto jevů patrně způsobila, že jsem ani jednu hru nedohrál do konce, ale strávený čas byl poměrně zábavný, takže si je pamatuji jako lehce nadprůměrné, specifické a dobové střílečky.

Ohlášení třetího dílu mne nechalo chladným. Přesto jsem ze zvědavosti sáhl po demu, abych nabyl empirické zkušenosti. Ó má chrochtobůznosti!

Příšerná grafika, příšerná fyzika, příšerné modely, náhodně rozházená munice a lékárničky, zoufale špatné hlášky, příšerné pokusy o příběh a donebevolající ovládání, které by se mohlo učit od Medal of Honor z Playstation 1. Každý dolar, který byl vražen do vývoje této hry, byl promrhán a autoři by si zasloužili třicet ran holí do hlavy.

Nejhorší na tom ale je prostinký fakt, že ta hra není zábavná! Náhodně vyskakující dinosauři, které díky ovládání není možné prakticky trefit, rádoby akční prostřihy z third person kamery, nudné zbraně - má tato hra vůbec něco (krom převládajícího first person pohledu), čím by se dala identifikovat jako first person shooter? Protože tohle je prostě hrůza!