8. 9. 2008

Arma 2 - srovnávací screenshot

Že je grafika současných her na téměř fotorealitické úrovni, to je asi věc, se kterou nezbude, než souhlasit. Hry jako Crysis nebo Gran Turismo 5 Prologue jsou toho nejlepším příkladem. Pokud si pamatujete Operaci Flashpoint (mezi námi nazývanou "Táto medvěde"), možná jste hráli i hru Arma, která se ovšem údajně moc nepovedla. A nyní se na nás valí Arma 2 pro PC a také pro XBOX 360. Kdesi na netu jsem zahlédl tento srovnávací screenshot, který mne přesvědčil nejen o nadčasovosti výborného Flashpointu, ale také o tom, že na Armě 2 něco není v pořádku.


Nic? Soustřeďte se na úplně spodní část Army 1 a Army 2 - nepřijde vám, že Arma 1 má výrazně lepší povrch země? Co do detailnosti stromů a texury povrchu? Jistě, hra ještě není hotová, ale spíše mne napadá - že by nastoupil strop paměti XBOXu? To samé (a ještě horší) by se asi stalo i na Playstationu 3 - 512 MB RAM prostě dneska není dost.

Arma 2 je vyvíjená pro XBOX 360 hlavně proto, že tyhle válečné (navíc sandbox) akce frčí a na konzoli budou jistě vyšší prodeje. Možná je to trochu škoda, protože Flashpoint byl pro mne takovým benchmarkem, takže Armě 2 bych odpustil nejen to, že má minimální nároky 2 GB RAM (jako Crysis Warhead), ale i kdyby si řekla o 3 nebo 4 GB (důvod pro Visty ;). Uvidíme, tenhle postřeh je spíš výkřik.