7. 10. 2008

2x Brothers in Arms

Mám rád dobré FPS, nemám rád FPS z druhé světové války, nemám rád Brothers in Arms, mám rád první Medal of Honor a Call of Duty, nemám rád pozdější Call of Duty, mám rád Nintendo Wii a mám rád Playstation 3. Co z toho vyplývá?

Demoverze Brothers in Arms Hell's Highway ke stažení z PSN. Tak proč to nezkusit, že?


Dost strašná grafika s dost nízkým frameratem - při pohledu na hru jsem se musel několikrát přesvědčit, jestli jsem omylem nespustil Playstation 2 (vyjma textur a 720p rozlišení jsem se opravdu ocitl v minulosti). Stereotypní obsah hry, nudné střílení, nevtipná umělá inteligence. Pokus autorů zkloubit FPS s RTS prvky se nepovedl. Gearbox vůbec od Opposing Force jdou s kvalitou spíše dolů se mi zdá. Za jediné plus demoverze pokládám začlenění zpomalených záběrů při obzvláště povedených zásazích, takže sledovat roztrhané kusy Němců po dobře usazeném granátu - jo, to je hezké. Headshoty stejně tak. Kamera se efektně nastaví na pomalu vylétávající mozek. To se mi opravdu líbilo. Stejně, jako se mi to líbilo v Jedi Knight 2 Outcast.

Dobrý den, jmenuji se Playstation 2 a je rok 2001.

Samotný pokus o RTS je implementován pomocí kontextových příkazů, které dáváte svým jednotkám rozkazy a sami pak hledáte možnost, jak nepřítele obejít a vykropit z bezpečného úhlu. Podle screenshotů z pozdější fáze hry tak bude možné ovládat nejen pěchotu, ale i tanky, jeepy nebo leteckou podporu. Nápad nezní špatně, to ne, ale jeho realizace ve mně vyvolává pocit, že se autoři hry jednoduše řečeno vybodli na programování umělé inteligence, "ať si to odkliká hráč a nemůže si stěžovat". Level design je naprosto průměrný, takže na každém rohu nacházíme vhodné pozice pro umístění střelců, celkově mi možnosti využívání prostředí připomínalo Republic Commando. Hra disponuje možností krytí se za překážky, kde je ale opravdu dementně zpracované ovládní střelby z krytu. To, že jde v laťkovém plotu odstřelovat jednotlivá prkénka je hezké, ale jinak jsou centimetrová dřívka neprůstřelná (nejen při palbě z MG42), takže pocit z nějaké reálné fyziky je ten tam.


Celkový dojem je spíše slabý. Samotné demo bych hodnotil na 3/10, citelný podprůměr bez špetky invence, bez kvalitní grafiky, bez umělé inteligence, bez atmosféry, bez vtipu, ale za to s pěknou porcí krvavosti, kterou jsem ve hrách z druhé světové poměrně postrádal (Soldiers of Fortune 3 neberu). Bavit to bude patrně jen zavylé milovníky historického období, jinak asi nikoho.


Brothers in Arms - Double Time. Nebo je to BiA Road to Hill 30? Nevím. Nepodařilo se mi zjistit, jestli jde o remake staré hry z Playstation 2 (a PC) nebo o zcela novou hru nebo o vylepšenou verzi nebo je to kompliace dvou her ... o co vlastně jde? Pokud BiA pro Playstation 3 byl symbolem zácpy, BiA pro Wii jsou symbolem průjmu. Dvě DVD plné sraček za cenu jednoho.


Hra disponuje neuvěřitelně odpornou grafikou. Místy mám pocit, že hra vypadá stejně, jako první Medal of Honor pro Playstation 1 s tím rozdílem, že je navíc nepřehledná, přeplácaná a neskutečně rozmazaná. Nevadí, že tyto dvě platformy a hry dělí dvě generace konzolí a téměř deset let. Mám komponentní kabely, aby bylo jasno, ale takovouhle mazanici jsem už dlouho (střízlivý) neviděl. Call of Duty 3 (pro Wii) je vedle toho opticky krásná hra a to je co říct.

Hello, I'm Wii and...

I'm Playstation 1. Can you see the difference? Who cares, it's for Wii, people will buy it anyway...

Abych se přiznal, přes veškerou snahu se mi nepodařilo hru pochopit, v čem spočívá. Jistě, mohu pobíhat a střílet Němčoury, občas se přepnout na mapu, ale - a dál? Tento koncept je deset let zastaralý, grafika je deset let zastaralá, atmosféra je nulová. Jediné, na co si nejde moc stěžovat, je ovládání, to je standardně na Wii celkem zvládnuté. Ale jinak? Hra se chvílemi trhá, chvíli jede plynule, interakce a fyzika je na bodu mrazu. Připadal jsem si jako ve zlém snu. Navíc jsem kontroloval obsah obou DVD a vyšlo mi, že by se hra celkem pohodlně vlezla na jednovrstvé DVD - tj. 4.7 GB. Neuvěřitelné.


BiA pro Wii jsou důkazem toho, jak se libovolná srágora může nechat posvětit Nintendem a vydávat se za hru. Její úroveň zdaleka nedosahuje úrovně her na mobilních telefonech s podobnou tématikou. Pokud bych BiA pro PS3 doporučil jsem skutečným nenasytům druhé světové, BiA pro Wii je odporný kus software, který vám zaručeně vyhřezne střeva.

Moc bych si přál, aby začali vývojaři brát Nintendo, jako specifickou platformu a podle toho se k ní chovali. Tyhle pokusy rýžování peněz jsou už docela dlouho trapné. Vývoj BiA pro Wii musel stát přibližně třicet dolarů, protože jde o hru z Playstation 2 (patrně Road to Hill 30 - který jsem hrál jen chvíli a už hodně dávno, začátek hry je ale skoro stejný, takže to bude remake) s Wii ovládáním a to je tak všechno. Netroufnu si tento kus žlučovitého produktu ani hodnotit, tedy první dojmy, které jsem získal po necelé hodině hraní (déle to skutečně nejde vydržet).

Nezbývá doufat, že se cenzorům (ať už obecným nebo těm z Nintenda) nepodaří zastavit Madworld a že Conduit naznačí, jaké jsou možnosti Wii. Do té doby to nepůjde, drazí Gearbox.

P.S.: A z nového Call of Duty taky bliju dlažební kostky.
P.S.2: A prosím, snažně prosím, když už děláte Tenchu 4 pro Wii a PSP, udělejte alespoň tu grafiku na Wii lepší, jo? Díky moc!