13. 11. 2008

Trackmania DS

Konečně vyšly nějaké hry na DS. Už jsem myslel, že na téhle krabičce nebudu krom Korga a emulátorů pouštět nic jiného. Takže Call of Duty World at War, Star Wars Clone Wars, Popolous a Trackmania? No super. Začneme od konce.

Trackmania DS je ... slušně řečeno ... To samé, co Trackmania na PC, ale bez ONLINE MULTIPLAYERU.

Cože? Hra, která je automaticky asociovaná s online komunitou BEZ online komunity? Skutečně! Nejen, že není možné se popasovat s hráči z celého světa, ale navíc ani není možné sdílet tratě a rekordy! Naprosté ponížení hry!

Já vím, že autoři neslibovali hraní online, ale nějakou formu sdílení jsem automaticky předpokládal. Sestava tratí, hodnocení, online žebříčky - o co jako komu jde? Ano, hra podporuje lokální multiplayer pro čtyři hráče, lokální sdílení tratí i rekordů... ale proč se vyflákli na serverovou část?

Nutno ale přiznat, že samotná hra je jinak kvalitní. Přibyl režim pouště a rallye, které mi přijdou zatím na hlavu, ale základní ježdění ve stadionu má šťávu a atmosféru velké předlohy. Jedinou vadou je nepříliš vhodně zvolený úhel kamery, kdy není moc vidět do dálky, takže komplikovanější tratě jsou zrádné dvojnásob ne naší vinou. Stejně tak si dovedu grafiku představit jemnější - ovšem vzhledem k fantastické rychlosti samotné hry tomu nelze nic vyčítat.

Editor tratí je také velice povedený, chybí hromadné označování více prvků, ale v zásadě v něm jdou dělat opravdu všechny základní psí kusy, které si můžeme představit. Prostor je velký, možnost testování okamžitá - takže ano, pokud máte dopředu vymyšlený návrh, uděláte cokoli.

Hra mne baví. Její koncepce je ideální na cesty, projíždění a učení se tratí je naprosto v pohodě. Vedle Mario Kart má ale silnou nevýhodu z hlediska multiplayeru - ať už online nebo offline. Vedle TOCA má slabší grafiku. Ale editor a dynamika hry drží Trackmanii skutečně dostatečně nad vodou. První dojmy na 7/10.