21. 9. 2009

Retrogamer 68


Asteroids! Víte jak je to pěkný pohled na obrovské motherboardy, které obsahují tak primitvní a přesto ve své dobře vektorově revoluční hru? Vždycky se mi moc líbilo, jak staré hry z konce sedmdesátých let vyžadovaly od autorů hry nejenom gamedesign, ale i hardcore programátorské schopnosti. O to kuriózněji působí povzdechnutí, že Asteroids byly původně zamýšleny, jako programátorské cvičení ;). A napadlo vás, že Space Invaders jsou vlastně Breakout / Arkanoid?

Za další zajímavosti čísla jmenujme sondu do tvorby výtečné hry Legend - extrémně nedoceněné pecky z roku 1992 pro PC a Amigy, co jsem se toho nahrál! Nesmím zapomenout jmenovat rozbor geniální střílečky Starblade (pamatujete, v Laser Game na Národní?), který bych si sakra s chutí zase zahrál. A ještě Ultima od A do Z, hodnotné informace, ale sám mám pocit, že jenom o Ultimě 7 by se dalo napsat v samostatném článku více ;). No nic, jdu si číst.