11. 11. 2009

Call of Duty 4 - Wii

Docela mne zajímalo, jak se povede konverze jedné z nejslavnějších stříleček současnosti. Hru sice nějak nemiluji, ale zajímalo mne, čím se bude verze lišit, když odhlédneme od grafiky, samozřejmě. Utáhne Wii atmosféru danou designem bojiště a herními mechanismy?

Co musím opravdu pochválit, je tradičně ovládání. Záběhnutý systém first person stříleček je vylepšen o několik úrovní obtížnosti samotného míření. Lamky si mohou pomoci autoaimem, který pak ze hry dělá skoro on-rails shooter, protože stačí mířit jen velice přibližně a zásah je jistý na libovolnou vzdálenost. Naopak - při nejvyšším stupni realismu je mrtvá zóna zaměřovače skoro nulová a jde o milimetry. To je dobrý způsob, jak zpřístupnit hru všem.

Grafika je "samozřejmě" odporná. Zubatost, textury a světelné efekty byly ořezány opravdu hodně - mechanika přesto pořád během hry nahrává data jak šílená. Podařilo se ale docílit plynulosti, což je jisté malé plus. Na druhou stranu - hra obsahuje naprosto všechno, co verze pro konzole a PC, po té hodině hraní (tj. dostal jsem se k misi Pripyat, na kterou jedinou jsem opravdu zvědavý) jsem nezpozoroval, že by něco chybělo nebo přebývalo. Je to prostě jenom hnusnější, ale hra je stejná.

Umím si představit, že člověka může hra bavit, pokud nemá k dispozici jinou konzoli nebo PC. Majitelé Wii dokážou grafiku oželet a zisk ve formě dobře udělaného ovládání je docela příjemný. Jinak jsem neshledal po rychlém testování změnu, takže v závislosti na vaší osobní preferenci vůči grafice bychom mohli od mého hodnocení Call of Duty 4 odečíst nějaký ten bod za zpracování. Já osobně nechám hodnocení na 0/10, jako u původní verze.