15. 3. 2010

Red Dead Revolver


S blížícím se vydáním očekávané sandbox akce Red Dead Redemption se fandové Rockstar her třesou více a více. Jaké ale bylo moje překvapení, že hra není první ve své sérii, ale že jí pro Playstation 2 předchází Red Dead Revolver. Jelikož mi hru Kejml laskavě prodal, věnoval jsem jí pár hodin, abych si udělal obrázek o tomto předchůdci.

Není to tak dlouho, co jsem při psaní o Call of Juarez 2 zmiňoval, že westerny nejsou mou silnou stránkou. A najednou se okolo mne vyrojilo více her s touto tématikou. Krom Red Steel 2 je to Red Dead Revolver, který maličko snížil mou nedůvěru k tomuto žánru. Ne, nezačnu kvůli tomu sjíždět filmy a číst mayovky. Ale nějak se začínám na Redemption těšit víc, že se do westernu dá nacpat víc, než obligátní přestřelky v ulicích.

Pořád si nejsem jistý, zda žánr "spaghetti western" má být hanlivý. Red Dead Revolver je podle všeho špagety western v nejlepších letech. Znamená to tedy, že se dostáváme do klišé situací, které řešíme klasickým způsobem - všechno vystřílíme prostě. Scény, přestože jsme většinu z nich viděli ve filmech nebo jiných hrách, jsou ale docela dobře navrženy a udržují si správnou atmosféru. Jak mají Rockstar ve zvyku, jsme na začátku i konce mise oblaženi animací, přesně ve stylu GTA her, které mají celkem úroveň.

Hlavní hrdina Red je klasický sympaťák. Neurazí.

Bohužel - oproti GTA zde naprosto chybí jakýkoliv pohyb po nějaké mapě. Styl hry spočívá v plnění misí, které jsou za sebou poskládané, jako kostky domina. Mise se odehrává obvykle na malé ploše - městečko, indiánská vesnice, na kraji lesa. Nevím, jaký engine byl použit, připomíná to Renderware z GTA3, ale kvalita zobrazení je o dost vyšší - ovšem díky menší ploše.


Střílení je jednoznačně největší částí hry. Hlavní hrdina Red disponuje rovněž dvěmi speciálními finesami. Jednou je zacílení série střel s automatickým zásahem do citlivých míst oponenta a pak samozřejmě dueling. Zdá se mi, že do Call of Juarez 2 byly oba dva prvky převzaty s minimální změnou.

Honička na vlaku má správně filmovou nadsázku.

Zdravíčko se nedoplňuje automaticky a i když Red něco málo vydrží, hru usnadní cover systém. Je velice pěkné, že zde nefunguje pravidlo "kryt = bezpečí", když vám kouká klobouk, může vám někdo klidně ustřelit palici. Na druhou stranu je potěšující, že nepřátelé jsou se střelbou na poměrně realistiké úrovni, kdy na větší vzdálenost není snadné něco trefit, ale ani být trefen. Samozřejmě - lepší zbraně, jako pušky nebo ostřelovačky, pak mění taktiku postupu. Jistá variabilita v misích tedy je, čemuž napovídá i fakt, že jednou splněné úkoly je možné opakovat a pokusit se o lepší výsledek, za který jsou pak unikátní odměny.

Duely nejsou nejlehčí, ale dají se vychytat snadněji, než ty v Call of Juarez 2.

Red Dead Revolver je hra, o které jsem nikdy neslyšel a je to tak nějak logické. Z hlediska experimentálního bych hru pochválil za pěknou grafiku, atmosféru, animace a střelecké výzvy. Ovšem jako hře jí chybí mnoho drobností i podstatných věcí k tomu, abych byl nějak nadšený. O to více se ale těším na pokračování.