15. 8. 2010

Malé hry také hry

Příliš dlouhé na Twitter, příliš krátké na blog? Tak to spojím. Mám tady dvě doporučení zajímavých hříček, které jsou k dispozici patrně na více platforem, já jsem ale na ně narazil na svém Wii náhodou díky Homebrew Channelu (pst!).

They Do Not Die


Minimalistická zombie čistka. Pohled z ptačí perspektivy, neomezená munice a nekonečné zástupy tupých zombií. Na hře je nejzajímavější grafické zpracování - "hůře už to nešlo". Tedy - hra prakticky neobsahuje grafiku. Zombie jsou kolečka a vyjma louží krve nic jiného nevidíme. Jakoby byla hra připravená k předání ke grafikovi, který teprve nakreslí políčka animace, dodá efekty a pak by se do toho pustil zvukař. K tomu sice nedošlo, ale i tak jsem se po patnácti minutách civění přistihl, že i takto minimalistická hra je překvapivě atmosférická a hratelná.

Hlavním prvkem je naše energie, která se umí sice rychle doplnit automaticky, ale není radno zbytečně riskovat (přesto jsem se musel nechat zabít vědomě, hra je lehká). Moc se mi ale líbí efekt zoomu obrazu v případě zranění. Hezky to symbolizuje ono zavalení hordami zombií. Nedávno jsem si ulétl na Alien Swarm - na They Do Not Die se dá nalepit prakticky libovolná grafika a pak si hrát jen se zbraněmi a rychlostí nepřátel. Jednoduchý a dobře zpracovaný minikoncept, zkuste si to.

Super Pixel Jumper


Od stejného autora pochází další minimalistický koncept, který perfektně zapadá do současné vlny casual her v délce deset vteřin. Ovládáme jediný čtvereček a smíme se dotknout jen tyrkysových čtverečků. Bílé čtverečky jsou pro nás smrtící. O výšce skóre rozhoduje čas, po jaký přežijeme.

Hned od začátku hry se totiž začnou zprava do leva pohybovat náhodně volené plošiny a my mezi nimi musíme přeskakovat. V zásadě jde o klasický koncept hopsaček běhu z leva do prava - avšak prostor okolo nás je čím dál více smrtící. Vydržet například minutu je velice obtížné.

RSS tohohle chlápka si dávám do čtečky.