30. 9. 2010

Okamiden - demo

Zcela náhodou se mi dostalo do rukou demo skrz japonské Wii Download Station do mého DS. K mému obrovskému zklamání je natolik krátké, že jsem vlastně ani o něm nechtěl napsat. Na stranu druhou - demo předvádí tři základní herní mechanismy, které se při dostatečné kombinační úrovni stanou základem hry.

První je samozřejmě kreslení tuží, které funguje stejně, jako na Wii. Zastaví se čas a stylusem kreslíme různé objekty. Kvůli tomu je ale nutné poznamenat, že je lepší držet stylus v ruce i během mačkání tlačítek při obouručném držení DSka. Při běžné hře to asi zase nevadí tolik, ale v soubojích by to mohl být problém kvůli pohodlnosti. Ta jediná bitka, kterou v demu absolvujeme, moc nevypovídá.

Druhý mechanismus jsou prostorové hádanky, kdy na zádech nosíme malou holčičku, kterou sem tam musíme položit na zem a stylusem jí nakreslit cestu. Je to skoro identické, jako v poslední Zeldě na DS. Během pohybu dívenky můžeme našeho vlka normálně ovládat a kdykoli přeprogramovat cestu naší svěřenkyni. Není to nic extra originálního, ale pro DSko je to dobrá volba.

Třetí je samotné pobíhání po světě, které je v demu opět nepřesvědčivé. Kamera je fixní, nezoomuje a samotné prostředí je velice nudné. Podle trailerů se bude kamera různě měnit, ale vyjma bitky je to spíš ostudné. Samozřejmě chápu, že je to jen demo "aby se neřeklo", tady není problém v hardwaru, ale i tak jsem doufal, že ukáží prťavý kousek hry, který ale zaujme. Nestalo se tak.

Chudost grafiky lze svést na omezení velikosti dema (4 MB), samotný vlček a holčička jsou roztomilí dost, ale nejsou vidět nikdy víc zblízka. Říkám si, že nežli takové demo, tak raději žádné. Na druhou stranu jsem spíš rád, že se Nintendo snaží svoje komické online služby alespoň nějak používat. Doufejme, že s další generací přesedlají na klasický model.