5. 10. 2010

1024 kB Memory OK - třetí část

Právě jsem dokončil třetí část své hry. Celkem je zde 62 pasáží, ale tentokrát jsem pojal samotný průchod hrou více lineárně, jednoduššeji. Oproti tomu jsem se snažil udělat komplikovanější nalezení hesla. Je docela dobře možné, že opravdu všímavý hráč objeví heslo již v první třetině hry. Podle mne je to málo pravděpodobné, ale nechal jsem tam odkaz na heslo celkem málo ukrytý záměrně. Konec konců je to hráč, který se musí rozhodnout, zda mu jde jenom o dohrání nebo o prožitek příběhu. Po projití všech pasáží ale budete muset tak jako tak přemýšlet "mimo hru", abyste se k heslu dostali, což berte jako nápovědu. Doufám, že vám bude třetí část líbit, začnu pomalu pracovat na finální kapitole, která vše uzavře.

Před samotným hraním důrazně doporučuji promazat cache prohlížeče. Totiž provedl jsem i ve starších souborech řadu změn, oprav chyb nebo doplňků (například jsem "zanonymizoval" názvy států, institucí a podobně). Takže pro správný provoz hry je čistá cache základní předpoklad.

Nová část hry opět využívá již dříve viděných prvků, ale Kofila mne přivedl na další nápad, jak rozšířit interakci. Po pečlivé úvaze jsem se rozhodl tento nápad nepoužít v masovém měřítku, ale ve dvou místech jsem jej využil jako doplňek. Spíš jsem dostal ideu, jak toho využít v nějaké jiné hře na podobném principu. Možná časem, ale díky za inspiraci.

Na závěr jen dodám klasické poznámky - dostali-li jste se k mé hře nyní poprvé, věnujte zvýšenou pozornost prvnímu záznamu v blogu, odkud vyplyne smysl hry a její ovládání. Noví hráči pak mohou začít rovnou hrát od začátku hry, ostřílení rodáci mají lepší přístup rovnou k výběru subjektů (nezapomeňte vážně na tu cache). A nezapomeňte, že o své zážitky se můžete také podělit v klubu na diskuzním serveru Okoun.cz, kde uvítám jakékoliv připomínky (stejně jako zde v komentářích).