9. 10. 2011

Heroes of Might and Magic 6 - demo

Miluju Heroes Might and Magic! I když jsem si v roce 1995 myslel, že dostávám do ruky blyštivou placku další pokračování klasického RPG (tehdy jsme vařili dvojhru Worlds of Xeen), čuměl jsem jak puk, co to vlastně hraju a že vyjma atmosféry a některých drobných prvků to nemá s chodbičkařením nic společného. A hergot ono mne to chytlo. První tři díly, včetně datadisků, vynáším v rámci tahových strategiích do nebes a to přesto, že s "jadernou hardcorovostí" se hra nedá pořádně srovnat s tituly jako Jagged Alliance, Battle Isle nebo Battle of Wesnoth. Čtvrtý díl byl první, který jsem si nekoupil. To mne hodně zklamalo. Pětka proti tomu nebyla špatná, ale nějak jsem se ke hraní nikdy nedokopal. Dobrou zprávou je - šestka vypadá, jako to pravé ořechové.






Demoverze je poměrně krátká. Za tu hodinku jsem si osahal mechanismy, které se nedočkaly příliš velkých změn, což je spíše dobře. Atmosféra hry se jednoznačně blíží "dvojce" a i když mne mrzí, že na mapě se nelze otáčet dle libovůle s kamerou, dá se poměrně hezky prohlížet detaily našich postaviček. Přitom hra nepůsobí přeplácaně nebo naopak nedotaženě - což jsem měl občas problémy právě u pětky. Stylizace je parádní, klasická, nesnaží se o inovaci v místech, kde na to nemá.


Obtížnost je dobře nastavená, umělá inteligence odpovídá mým nárokům, atmosféra se mi rovněž pozdává. Vlastně jsem nenašel nic, co bych hře vytknul. Dalo by se namítnout, že hra nabízí minimum hmatetelných novinek. Je to ale dvousečné tvrzení, podle mne celkové doladění ovládání a mechanismů pozitivní, než cpát do hry quick time eventy třeba. Líbí se mi rozšíření taktiky při soubojích na "area effect" i u normálních útoků,  začlnenění hrdiny nad rámec kouzlení a zjednodušený management města. Zkrátka to vypadá, že po letech budu mít nějakou tu tahovku ke hraní.


Ideální by ale bylo, aby vyšla na nějakou přenosnou platformu. Vysedávat hodiny u PC se mi moc nechce, čili DS, 3DS nebo PSP by bylo asi lepší pro moje potřeby.