30. 11. 2011

Otík a Vánoce


První česká komerční hra roku 2011 pro Amigu právě dorazila do mé schránky a tak se můžete těšit na recenzi, až ji dohraju. Dle autorů je tato textová hra přibližně na 150 hodin, obsahuje simulaci neuronové sítě NPC, dynamické počasí, soubojový systém s realistickou svalovou mechanikou, popředu létající draky, odladěný RPG systém (včetně zapomínání vědomostí v čase, po čemž jsem dlouho volal!), stereoskopickou grafiku nevyžadující ani na běžném CRT / LCD monitoru speciální brýle (pro plasmové televize a e-inkové čtečky je slíbený patch) a v neposlední řadě také zvláštní algoritmus růstu a vypadávání vlasů hlavního hrdiny, což se ve hře dá využít k výrobě paruk a následnému zisku.



Dříve, než se pustím do hraní, bych se rád zastavil u samotného balení hry. Obal samotný je profesionálně vytištěný, obsahuje dokonce i holografické náhledy stereoskopické grafiky ve hře a nechybí také hyperprofesionální Comic Sans font. Trochu zklamání je pro mne použití šedivé diskety, místo avizované černé (falešná reklama) - zvážím žalobu. Podobně tak mne překvapila také polepka na disketě - nedbale nalepená a rohy nálepky dokonce nejsou zaoblené, takže samolepka nevzhledně překrývá rohy vyhrazeného místa.

Ke kritice lze předložit také krvavé hardwarové nároky - ECS nebo AGA Amiga je celkem ještě rozšířené železo (i když podpora OCS by byla vhodnější), avšak 1,5 MB RAM odsuzuje většinu Amigistů bez turbokaret k civění na disketu, nemluvě o nutnosti mít procesor alespoň 020. Proslýchá se dokonce, že DLC (k dispozici v den Vánoční) zaberou 16 GB na disku, takže se máme na co těšit. Naštěstí jsem majitel hi-end Amigy a tak mne to nemusí trápit. Vás to ale od koupě možná odradí.

Aniž bych hru vůbec spustil, již nyní ale mohu potvrdit, že jde o nejlepší komerční českou hru pro Amigu tohoto roku - nestihne-li MisticJoe vydat další díl do 31.12.2011. Děkuji mu tímto za nevšední hráčský zážitek.