8. 10. 2013

Hra měsíce: Gods


I když jsme již jednou, kdysi dávno, měli měsíc s Bitmap Brothers, rada starších rozhodla, že měsíc říjen léta páně 2013 bude zasvěcený Gods, naprosté klasice napříč klasikami.



Pro GODS hovoří jasně několik věcí. Jednak je to samotná hratelnost, která sice vychází z tradičních arcade titulů, ale nebojí se být chvílemi více originální a komplikovaný. Běhání po chodbách a drcení nepřátel pomocí postupně zesilujících zbraní - to je naprosté jádro, bez kterého by hra nemohla vůbec fungovat. Na konci každé úrovně si za utržené peníze můžeme doplnit zdravíčko, rozšířit rozptyl zbraně a hurá do další úrovně. Snad nebudu sám, kdo ve stylu obchůdku i zbraní vidí vliv staršího titulu téže firmy - Xenon 2.

Vedle toho je nutné se pozastavit nad špičkových technologickým zpracováním - grafika je jedním slovem nevídaná a běží na holé Amize 500 nebo Atari ST (později byla hra portovaná i na SNES, Mega Drive, PC a další systémy) - množství nepřátel a hlavně projektilů našeho hrdiny - to je paráda. Zejména ale výtvarná stylizace ála řecké báje a pověsti - hra se okamžitě vyšvihla mezi nejoblíbenější chodičky vůbec.

GODS obsahují tu správnou esenci hledání cesty vpřed, odhalování tajných místností, puzzly, přepínání pák, kochání se grafickými detaily a hlavně plynulostí akce. Pod písmenem "G" by mělo jít o jednu z prvních her pařanské abecedy, kterou byste měli znát a velebit.