10. 3. 2016

Legend of Zelda: Triforce Heroes


To je teda zklamání a já ji tak miloval.

To není váš text člověče, to říká Bárta!

Nintendo je bezesporu v nejhlubší krizi od GameCube éry. Nepovažuji za nutné se ohánět čísly prodejnosti, stačí se podívat na produkci, kterou Nintendo bez uzardění nálepkuje svou pečetí kvality. Experimentují a dělají chyby, které v ideálním případě povedou k napravení chyb a jejich prevenci do budoucna. Želbohu, v případě Triforce Heroes se jakoby zdá, že se ze svých chyb Nintendo nehodlá poučit - no spíše je to prostě jen vrchol vlny experimentů, míchání žánrů, spinoffů a inovací.

Proč prostě Nintendo nevydá dva nové Metroidy (2D a 3D), novou 3D Zeldu, Castlevanii, dva nové Star Foxe (střílečka + adventure) a 3D Donkey Konga? Jakože jasně, chceme inovaci a chceme něco nového, ale když vidíte ty hrůzy jako Animal Crossing Happy Home Designer, Amiibo Festival, Smash Tennis - to jsou natolik nevydařené experimenty, že jim nebudu snad ani přiznávat odvahu. Už stačilo. Buď přijít s něčím úplně jiným anebo se vraťme ke klasikám. A nyní jsem ve fázi, že bych dal roční plat za to, aby Nintendo zopakovalo svou taktiku z generací minulých - tj. vydat nové verze svých deseti hlavních frenčíz a budu v sedmém nebi.

Komunikační obrazovka je to nejvychytanější, co hra přináší a rád bych to viděl ve více hrách podobně. Bohužel, hráči online obvykle vůbec nechápou význam těchto ikonek, takže je to v tom výsledku k ničemu.

Jenže ono to prostě asi už vážně nejde. Skyward Sword - přestože mi sedl nevídaně - se neuchytil. Nová Zelda v nedohlednu. Donkey Kong Country se vyčerpal. Metroid je po Other M celkem ve stoupě. Kirby se vydal cestou průměrnosti a Mario s Yoshim se taky dostali do fáze, kdy vpřed by šel jen Balmer s Elopem. Návrat Star Foxe bude v malém stylu (i když je to jediná hra, na kterou se vysloveně těším) a o NX se neví lautr nic, co by vzbuzovalo naděje. Když třicet let tlačíte dopředu své nápady, prostě se unavíte, potřebujete pauzu, vydechnout a najít nějaký nový koníček. Tohle nyní z Nintenda cítím, je mi to líto a štve mne to zároveň.

Přitom všem ale Triforce Heroes nejsou v žádném případě špatnou hrou! Jde o nepřímé pokračování Four Swords série, nyní spolu hrají tři hráči, levely jsou dobře navržené, spolupráce rozumně vymyšlená, motivace ke hraní dostatečná, systém oblečků a artefaktů zábavné a po technické stránce rovněž nejde nic vytknout (engine je převzat z Link Between Worlds) - je to prostě fajn hra a ne že ne!


V čem je tedy problém?

Už jenom v tom, že hru dělalo externí studio Grezzo. Že se hra neodehrává v království Hyrule a že dokonce nehrajeme za Linka, ale za nějakého anonymního hrdinu. Že se ve hře nevyskytuje princezna Zelda a že nový svět je uhozený kvůlivá hadrům, což mi zkrátka NIC neříká. Celou hru pak potápí fakt, že v online narazíte na neuvěřitelné troubelíny, kteří často nechtěně hru vysloveně kazí. Když hrajete s kamarády, tak to jde! Ale to je skoro štěstí, na které nelze spoléhat.

Nejhorší na tom je, že tato hra NENÍ ŠPATNÁ! Je dokonce nadprůměrná! Jenom podmínky k jejímu plnému vychutnání jsou velmi obtížně dosažitelné. Máte-li po ruce další dva kamarády, pak máte vyhráno!

Four Swords byly hry, které se musely hrát lokálně s kamarády, jinak to nemělo smysl. Triforce Heroes přidali online komponentů a nouzový singleplayer, protože lokální multiplayer netáhne prodeje. Výsledkem je tedy hra s kvalitou blízkou Four Swords, ale hranou způsobem, který Four Swords zase naopak potápí. Z Triforce Heroes zkrátka na každém pixelu vidíte, že mělo jít o vedlejšák s nálepkou Zeldy a že ono si to fandové koupí. Při pokusu o objektivitu a při zapojení živých hráčů se dočkáte řekl bych dobré zábavy. Moje zkušenost je ale nenapravitelně pošlapaná.

Po dlouhé době hra - natož Zelda - která půjde z domu.