17. 6. 2016

Monster Hunter: Generations - demo


Je to už dlouho, co jsem stahoval nějaké demo s takovým napětím, jako právě nyní. Přitom jsem vlastně věděl, do čeho jdu - sleduji pravidelné updaty od Gaijin Huntera a nahrubo jsem nastudoval novinky. Ve své podstatě by se dalo říci, že Monster Hunter: Generations bude největší hra v sérii, protože nabídne naprosto všechny příšery, lokace, vychytávky ze všech dílů a navrch výběr čtyř bojových stylů pro každou ze čtrnácti zbraní. Tím se počet kombinací (questy, skilly, zbraně, příšery, herní situace...) zvedá zhruba tak na... no prakticky na nekonečno ;). Bude jistě radost potkávat lovce a nechat se překvapovat, jaké jiné detaily využívají ve svůj prospěch. Tohle bude nářez!



Demo nabízí tři příšery - Great Maccao, Malfestio a má oblíbená Nargacuga. Všechny jsem si sklidil tak, abych co nejvíce otestoval rozdíly mezi bojovými styly všech zbraní. Samozřejmě jsem neměl čas otestovat všechno, dal jsem demoverzi slabé dvě hodiny (a vyšlo teprve včera), ale principy jsou velice podobné. Základní je guild styl, který je prakticky identický s tím, co známe z předchozích her. Aerial má méně základních kombinací útoků, ale jeho síla je v osedlávání příšer. Striker má základní komba poměrně chudá, ale má tři superkomba (zde se nazývají Hunter Arts) a adept je na ovládání rovněž chudší, ale pokud správně cílíte, zvyšujete si sílu své zbraně postupem bitvy.

Na první pohled je zřejmé, že lze nyní očekávat, že i čtyři lovci se stejnou zbraní, avšak s odlišným stylem, budou moci kombinovat svou pozici v aréně s příšerou tak, aby si vzájemně nelezli do zelí, což kvituji s nadšením.

Na první pohled se může zdát, že jsou rozdíly v kombech skoro jen nepatrné, ale došel jsem k závěru, že CAPCOM zde aplikoval svou zkušenost ze Street Fightera. Tam si také vyberete postavičku a pak teprve jedno ze tří superkomb. A protože každé superkombo ovlivňuje styl vedení boje, můžete na základě hráčovy volby odhadnout, jak bude bojovat. A stejnou pointu vidím i v novém Monster Hunteru - zdánlivě kosmetická změna donutí hráče využít do mrtě její možnosti a jelikož jde o "nativní funkci", podřídí se tomu časem celý styl. A to je tak nějak smysl zavedení stylů, že ano.

Je super vidět, že i s Great Swordem jde nakládat ladnými skoky laňky (avšak přijdeme o funkci nabíjení). Je super vidět, že s Long Swordem lze obskakovat cíl, jakobyste měli super rychlé dýky (ale přijdete o klasický finisher tlačítkem R - nyní je z něj Hunter Art). A je super vidět, že tyto styly platí i pro střelce. To zase bude popsaných stohů knih!

Není třeba chodit okolo horké kaše. Tohle je prostě nutnost pro všechny!