14. 11. 2016

Nintendo Switch


Šokující je, že Nintendo tentokrát nepřekvapilo. Domněnka, že nástupce WiiU bude hybrid s 3DS se ukázala nejen správná, ale také poměrně rozumná. Mít přenosný systém, který zvládá "normální hry", se mi zamlouvá čistě kvůli tomu, že já sám hraju převážně na cestách a při volbě koupě nové hry to hraje zásadní roli. Mně se ten koncept opravdu líbí. Tím neříkám, že je to záruka komerčního úspěchu, ale jako následník WiiU je to bezvadné. Dále se mi líbí, že konečně změnili styl prezentace, aniž by šli do přímého boje se SONY nebo Microsoftem. Nějak to na mne působí zkrátka rozumně, bez extravagance a přehnaného sebevědomí.



Prťavé ovladače při hře dvou hráčů působí hodně komicky, na druhou stranu je myšlenka přenosného offline multiplayeru atraktivní (kolikrát lituji, že se o 3DS nemohu podělit se spolucestujícím, s čestnou výjimek několika mikroher ve Warioware). Jestli na tom navíc pojede Skyrim a poběží v tom nějaký standardizovaný hardware, mohlo by to fungovat.


Kritická bude samozřejmě podpora vývojářů a vydavatelů. Tam se nedá svítit, na rozdíl od Wii zde není prostor pro náhodné vítězství. A ani si nemyslím, že by Nintendo Switch mohlo v jakémkoliv smyslu vyhrát. Jenom potenciál nestačí, to ukázalo WiiU a mnoho dalších. Ale dokud tady existuje šance, že se dočkáme zajímavých her do kapsy

Těch otazníků nad konkrétní implemetací je mnoho a i když má systém vyjít začátkem roku 2017. neodvažuji se nic predikovat. Kdybych ale měl vyslovit svá přání či požadavky na systém, zněly by asi takto:

Přepínání ovladačů a mezi televizí a přenosem musí fungovat PŘESNĚ jako v traileru.
Výdrž baterie alespoň 5 hodin.
Moderní online služby a hlavně rychlé.
Možnost hraní streamovaných her a to i od konkurenčních poskytovatelů.
Sekundární obrazovka při hraní na televizi ála WiiU (proč dockovací stanice zakrývá druhý display?).
Emulace her Virtual Console, kompletně přístupná od prvního dne.

Popravdě, Breath of Wild si chci koupit ještě na WiiU, taková poslední hra systému. Oznámení 6 GB RAM je také spíše špatný signál, nemluvě o tom, že Tegra není úplně výhrou (pro vývojáře zvyklé na x86 platformu, což je dneska všechno). A pět měsíců od vydání a nemáme potvrzené ŽÁDNÉ hry.

Nintendo je prostě... no, neslušelo by se říci mrtvé... ale prochází posmrtným přechodem. Pokus o resuscitaci i za cenu toho, že pacient si nebude pamatovat, z čeho vzešel. Možná jsem moc apatický, ale je mi vlastně skoro jedno, co z toho nakonec přesně vzejde. Zajímá mne skutečně jen produkt a naplnění jeho potenciálu. Nintendo Switch budu bedlivě pozorovat.