15. 10. 2017

Nidhogg 2


Před dvěma lety jsem se krátce zmínil o hře Nidhogg, o jednom z nejzábavnějších titulů pro dva hráče na Playstation 4. Jedním z důvodů fascinace je jednoduchost zpracování samotného - onen retro feel je modifikovaný psychedelickou hudbou a vlastně i designem map. Později bylo oznámeno pokračování a na první pohled vypadalo prostě příšerně! A taky jsem si říkal, že proč by v podstatě dokonalá hra měla mít pokračování, to je přece jenom sprostá ždímačka na peníze! A tak jsem se rozhodl titul okázale ignorovat, jak se na slušného snoba sluší a patří.



Jenže náhoda tomu chtěla, že jsem na párty dostal "omylem" i k tomuto titulu a tak plný sebezapření a předsudků jal jsem se gamepadu, že to teda jako zkusíme. Že třeba to nebude úplný průser.


Vzhled hry je opravdu... divný, skoro až děsivý. Postavičky si nyní můžeme sestavit sami z celé řady komponent a barevných kombinací a člověk se neubrání úsměvu při pohledu na ty zrůdičky. Pohled na hlavní výběr map mi evokoval Yoshi's Island, ale vizuál je více ošklivý - ale jde o takovou tu záměrnou ošklivost. Hlavně ale přibylo map, což byla největší slabina prvního dílu. Jsou zde i remaky původních.


Hlavní rozdíl v hratelnosti stojí na tom, že hra nabízí výběr z pěti zbraní. Ty ale nejsou k dispozici najednou, nýbrž po každé smrti dostanete do ruky další zbraň v pořadí. Pořadí je: meč, rapír, těžký meč, dýka, luk a prázdné ruce. Můžete si navolit libovolnou kombinaci, můžete třeba nasimulovat první díl tím, že povolíte jenom klasický meč.

Musím uznat, že zbraňový systém hře dává nový rozměr. Zejména luk a dýka nutí hráče k jiné taktice, už nejde jenom o umění házet mečem do dálky. Prvních pár her jsem se obával, že bude snadné zneužívat jeden dva styly, ale opak je pravdou - kreativní vyžití hráče mnohonásobně stouplo a stručně řečeno - je to sranda k popukání.


Krom toho se hra dočkala několika drobných vylepšení, například kratičké nesmrtelnosti při opakovaném narození. A také v menu přibyla nabídka cheatů, které mohou nejrůznějším kreativním způsobem ozvláštnit hratelnost.

Hra na přetahovanou? Nic nového pod sluncem. Autoři hry ale jednoznačně vyslechli volání komunity a rozšířili to, co bylo potřeba rozšířit. I když si pořád vnitřně myslím, že šarm prvního dílů zůstal (a zůstane) nepřekonán, nemáte-li zkušenost s prvním dílem, tak s koupí druhého dílu neuděláte chybu. Díky panu Hebkému za párty a za tuto zkušenost!